Vrienden van de harmonie

Onze harmonie is onmisbaar!

De harmonie is onmisbaar in het Mechelse dorpsleven.Festiviteiten krijgen een eigen Mechels karakter door deharmonie en per jaar genieten talrijke mensen van de muziek van Harmonie St. Cecilia Mechelen. Vele jonge mensen vinden via deze vereniging hun weg in de muziek.

Het bekende spreekwoord luidt: “Jong geleerd is oud gedaan”. Muziekonderwijs is van wezenlijk belang om “de muziek er in te houden”. Basisscholen besteden echter steeds minderaandacht aan muziekonderwijs en kinderen hebben zo’n ruime keuze aan activiteiten dat ze niet automatisch denken aan het bespelen van een muziekinstrument. Daarom investeert deharmonie ook in blokfluitles en in muziekles voor peuters,kleuters en jeugd.

Blaas- en slagwerkinstrumenten en uniformen zijn kostbaar in aanschaf en onderhoud. Toch is het ons doel om ook in de verre toekomst nog een prominente rol in het Mechelse muziek- en dorpsleven te kunnen spelen. Daar moeten we samen aan werken!

Draag jij onze harmonie een warm muzikaal hart toe? Wil je op de hoogte worden gehouden over activiteiten en nieuws binnen onze vereniging? Wil je investeren in de muziek van detoekomst? Word dan onze Vriend! “De Vrienden van Harmonie St. Cecilia Mechelen” doneren, tot wederopzegging, een bedrag van minimaal € 50 aan onze harmonie. De donaties worden onder anderen besteed aan aankoop enonderhoud van uniformen en instrumenten en de opleiding van muzikanten.

Je kunt je aanmelden als “Vriend van de Harmonie” door een email te sturen naar onze secretaris: secretariaat@harmoniemechelen.nl Hij zal dan het inschrijfformulier delen. Wij zijn je bij voorbaat dankbaar voor je steun!